Gitaardocenten

Maurits Hortensius

Maurits groeide op in de buurt van Rotterdam en begon op veertienjarige leeftijd met gitaarspelen. Zijn grote inspiratiebronnen waren aanvankelijk gitaristen als Jimi Hendrix, Stevie Ray Vaughan en Duane Allman, maar ook jazz, flamenco en klassiek gitaar hadden zijn belangstelling.

Hij vervolgde zijn middelbare school op de Havo voor muziek en dans van Codarts, waar hij in 2009 eindexamen deed op elektrisch gitaar. Tijdens zijn studie nam hij les bij flamencogitaristen John Fillmore en Gerardo Nuñez. Maurits is een ervaren gitarist op zowel elektrisch, steelstring als klassiek gitaar. Hij volgde cursussen pedagogiek aan de Hogeschool Rotterdam en is inmiddels twaalf jaar werkzaam als gitaar- en muziekdocent.

Zijn lessen kenmerken zich door een ontspannen sfeer en persoonlijke begeleiding. Er wordt aandacht besteed aan alle vaardigheden die noodzakelijk zijn om goed gitaar te leren spelen, van de technische en theoretische basis, houding en toonvorming, tot de ontwikkeling van muzikaal gevoel en creativiteit. Naast zijn werkzaamheden als gitarist en docent is Maurits bezig met een promotieonderzoek in filosofie.

Koos Dekker

Op mijn veertiende kreeg ik een gitaar en ik was meteen verliefd. In eerste instantie waren het de platen van Jimi Hendrix die mij inspireerden maar via mijn gitaarleraar ontdekte ik nog veel meer soorten muziek. Een studie klassiek muziek aan het conservatorium was voor mij een logische keuze en in 2005 behaalde ik mijn diploma. Muziek is mijn passie, werk, hobby en uitlaatklep.

Samen met Rob Nobel richtte ik in 2005 de gitaarschool op en sindsdien probeer ik mijn passie voor muziek over te dragen aan iedereen die bereid is om tijd en energie in het musiceren te steken.

Wat ik leuk vind aan het lesgeven is het persoonlijk contact met mensen van verschillende culturen en leeftijden, zowel beginners als gevorderden. Ik hou van de uitdaging om het meest uit iedere leerling te halen.

Op het moment ben ik druk bezig mijzelf om te scholen tot IT’er en daarom alleen betrokken bij de website en de organisatie. In de toekomst verwacht ik weer tijd te hebben om leerlingen aan te nemen.